Escapade de weekend

Weekend in Provence – Partea I

De cateva zile am revenit de pe plaiuri provensale, dupa ce am colindat prin si printre superbele satuce din Provence inconjurate de coline in care lavanda isi emana parfumul in vantul lin ce-i mangaie florile. Si acum ne mai gadila la urechi zumzetul albinelor si dansul fluturilor. Am plecat la drum cu multe planuri de vazut, vizitat si strabatut dar si cu realitatea ca ne vom adapta nevoilor si starii voinicului nostru de 10 luni. Am vrut sa imbinam un pic de lavanda, cu un strop de sate provensale si mult soare. Si ne-a iesit pana la urma. Chiar soare am avut prea mult caci am prins perioada de canicula. Montbrun-les-Bains a fost punctul de start, un sat situat la granita dintre Drôme si Provence. Este un village perché, un sat situat pe varful unei forme de relief si face parte din lista celor mai frumoase sate din Franta, un label care nu se obtine usor, dovada fiind prezenta la ora actuala a doar 155 de sate.

Montbrun-les-Bains

In Montbrun-les Bains am dormit o noapte la un francez care isi inchiriaza casa pe timpul sezonului de vara. Dupa primul viraj de serpentine, masinile numai circula, ca nu au cum. Stradutele sunt foarte inguste, mai toate cu trepte. Turisti mai deloc, si am putut profita la maxim de plimbarea noastra inainte de lasarea serii. Satul mai pastreaza inca constructia din secolul XIV, incepand cu poarta orologiului care pe vremuri era una dintre cele patru porti ce inchideau satul. Odata ce treci de ea incepi sa urci spre casele inalte, ajungand la biserica si terminand cu ruinele castelului. Cocotat in varful satului, castelul Dupuy-Montbrun dateaza din epoca renascentista. Am ramas cu buzele umflate cand am vazut ca poarta era inchisa cu lacat dupa ce urcasem atata. A doua zi la micul dejun, gazda noastra ne-a spus ca este privat, mobilat cu Ikea dupa barfele din sat.

Dupa ce am ajuns in Montbrun-les-Bains, ne-am cazat si am plecat spre Sault, un sat situat pe un platou inconjurat de campuri de lavanda ce alterneaza cu campurile galbene de grau pana la orizont. Cei 12 km ce despart cele doua sate se fac in 15min dar noi i-am facut intr-o ora. Nu stiam ca la mijlocul lor se afla un mic satuc cochet, Aurel, la care am facut si noi o mica halta. Dupa ce am trecut de el, campuri din ce in ce mai vaste de lavanda au inceput sa apara.

Aurel

Cu cat ne apropiam de Sault am inteles de ce poarta denumirea de regina lavandei. Daca vreti sa fiti siguri ca va saturati de lavanda aici trebuie sa veniti. Campuri intregi de mov cat vezi cu ochii. A doua zi cand am coborat mai spre sud am luat un traseu recomandat de gazda noastra si buna treaba am facut. Pentru vreo cativa kilometri buni am avut si pe stanga si pe dreapta numai lanuri de lavanda. Traseul Montbrun-les-Bain – Ferrassières – Saint-Christol este plin cu lavanda.

Montbrun-les-Bains – Aurel – Sault

Montbrun-les-Bain – Ferrassières – Saint Christol

La Sault am stat cateva ore. Dupa o tura printre stradutele inguste ne-am oprit la umbra copacilor si am admirat privelistea de pe zidurile vechi. In lunile iulie-august sunt multe sarbatori dedicate lavadei, fiecare sat avand o data anume. La Sault este in fiecare an pe 15 august. Producatori de lavanda, parfumuri, sapunuri, uleiuri, expozitii, vizite la distilerii, toate acestea pot fi o buna ocazie de a afla mai multe despre floarea ce domneste in Provence. Bineinteles ca ne-am intors si noi cu un alt buchet de lavanda, si l-am pus la colectie in coltul balconului.

A doua zi am purces din nou la drum, in descoperirea altor sate provensale.

Sault

2 thoughts on “Weekend in Provence – Partea I

1. Vaaaai, cat de frumos!! Ce fain mi-am inceput dimineata! Ador sa citesc despre Provence, caci e pe primul loc in lista mea de “calatorii viitoare”, numai ca oricum planuiesc, mi se pare ca un concediu nu ajunge, nu stiu ce astept ca sa vad aceste locuri minunate, dar stiu ca nu ma las pana nu se va intampla asa cum vreau 😉

P.S. Călătorul cel mititel si voinicel m-a topit! 🙂

2. Multumim Bianca, ne bucuram ca ai inceput bine dimineata 🙂 ! Intr-adevar sunt multe de vazut in Provence si o saptamana-doua este prea putin pentru a o descoperi. Am mai avut ocazia in trecut sa trecem prin Provence, dar scurt, o jumatate de zi, maxim o zi intreaga. De data asta am ales un traseu de cateva zile si s-a nimerit sa pice in perioada cand lavanda este in floare. Cred ca este frumoasa si toamna, in culori aramii, daca nu vrei neaparat sa mirosi lavanda. Afluenta de turisti este mai mica, mai ales de chinezi care se pozeaza cu fiecare lan de lavanda care le iese in cale 🙂

Oricum, cred ca Mihaela este cea mai in masura sa-ti dea detaliile pentru atunci cand te hotarasti. http://vacantevacante.com/category/am-fost-acolo/provence/