Hai-Hui

Cu bebe prin Toscana

Din vara, pe cand eram inca la malul oceanului, am inceput sa ne gandim unde vom merge in toamna asta. Stiam ca vom avea doua saptamani de concediu prin octombrie-noiembrie. Nu stiam exact datele insa am inceput sa ne uitam cam pe unde am putea pleca cu bebe, sa nu fie nici prea departe, nici prea complicat si sa fie intr-o destinatie cu soare. Prin septembrie ochisem insulele Canare, mai ales pentru ca promiteau temperaturi in perioada in care voiam sa mergem intre 20-25°C. Pana sa ne hotaram noi pe care insula sa mergem din cele 7 pe care le detine arhipelagul, ni se cam stergea zambetul de pe buze pe parcurs ce cautam un zbor convenabil. Legaturile posibile erau din Lyon, Geneva sau Torino, aeroporturi ce sunt relativ aproape de noi (cam 2 ore distanta fiecare) insa toate erau cu escala lunga si cu aterizat in Canare a doua zi. Zbor direct am gasit doar din Paris, insa drumul dus-intors pana la Paris ne costa mai mult decat biletul de avion. Asadar planul nostru cu soare a picat si vreo 2-3 saptamani am tot bajbait, concediul se apropia si noi nu ne hotarasem unde sa plecam. Pana la urma ne-am zis sa incercam Toscana, pe care oricum voiam sa o vedem intr-o buna zi, mai ales ca descoperisem un pic din ea atunci cand am fost la Lucca dar si cu alte ocazii, in vizita la niste prieteni de care povesteam in primul articol publicat pe blog (aici). Cu toate acestea nu vazusem vestita Toscana, cea din cartile postale, cea din filmele turnate printre colinele rotunjite de mana omului ani la rand, cea plina de chiparosi la tot pasul, de vii si livezi de maslini, cea care odata descoperita te indragostesti iremediabil si regreti ca o saptamana sau chiar o luna nu iti sunt de ajuns sa o descoperi asa cum ai vrea.

Val d’Orcia sub curcubeu

Decizia de a savura o Toscana in plin anotimp de toamna s-a dovedit una foarte buna. Am petrecut 11 zile (din care doua pe drum) cu soare dar si cu ploaie, cu zambete pana la urechi dar si cu plansuri si mici nervozitati, insa ne-am intors cu un bagaj de momente frumoase petrecute in trei si nu mai putin de 3000 de fotografii. Majoritatea le-am facut cu aparatul foto insa nici cele de pe telefon nu sunt putine. Toscana face parte dintre acele locuri in care mergi si te opresti la fiecare curba a soselei sa imortalizezi imaginea. Dupa fiecare colina ai impresia ca peisajul este altul, ca este parca mai frumos ca anteriorul. Nu poti rezista si fotografiezi tot. Nu este nici de mirare ca telefonul meu s-a sufocat de atatea poze, de a trebuit sa sterg din cele vechi de cativa ani ca sa fac loc celor din Toscana.

Undeva printre colinele sieneze

2 chiparosi singuratici pe un deal din Val d’Orcia

Casa tipica in Val d’Orcia

Pentru cele 9 zile in care urma sa descoperim Toscana stiam in mare ce vrem sa vedem: o tura prin Siena si San Gimignano, sa ne plimbam printre colinele sieneze si sa ajungem un pic la mare. Dupa ce am adunat informatiile, le-am selectat si am analizat cam ce s-ar potrivi pentru noi, am ales sa facem un road trip prin Toscana de sud. Cea de nord, cu Florenta, Chianti si Arezzo le-am lasat pentru o data viitoare.

Asadar road trip-ul nostru l-am impartit in trei mari zone: Siena si colinele sieneze, zona Val d’Orcia si Toscana la malul marii. Astea au fost marile repere si ne-am luat in fiecare cate o cazare ca sa ne fie mai usor de umblat si sa nu ne prinda noaptea pe dealuri. Daca doua-trei orase si sate eram siguri ca vrem sa le vedem, restul le-am marcat pe google maps si am zis ca vom vedea la fata locului. Era vorba ca plecam cu un bebe cu muci si nu voiam sa-i alteram si mai mult starea de confort, vremea se anunta frumoasa insa cateva zile erau cu ploaie si in plus plecam exact in duminica in care ziua se scurtase cu o ora, fiind astfel penalizati la lumina zilei. Doua dintre cazari le-am luat la asa-numitele ”agroturismo”, case ale localnicilor puse la dispozitia turistilor cu toate cele necesare, echivalentul pensiunilor de la noi. De fapt noi asta cautam, doua camere, una in care sa dormim si alta in care sa pregatim mancarea. Ambele au fost perfecte si gazdele pe masura. A treia a fost un apartament in buricul targului, a fost cel mai scump si cel mai nesigur pentru bebe, dar despre asta intr-un alt articol.

In parcul din Asciano culegand pietricele

La intrarea in Rapolano Terme

In San Gimignano

In San Gimignano

In Montepulciano

Cu ocazia asta bebe a experimentat mai multe paturi de dormit si adormit foarte bine in toate trei, a hranit porumbeii din Piazza del Campo din Siena, desi cu greu l-am convins sa le dea cateva firimituri ramase de la aluatul de pizza, a escaladat, impreuna cu tata-su bineinteles, ruinele zidurilor ce imprejmuiau odata satele medievale, a gustat maslinele coapte care noua ne-au strepezit dintii, insa lui au parut sa-i placa. Fie vorba intre noi, fii-miu este un mancios, nu refuza niciodata nimic. Dovada ca la cativa pasi facuti tot se mai apleaca sa mai guste o pietricica, o frunza sau orice altceva ce ar putea aduna cu degetele sale micute. Din tot periplul nostru toscan cred ca lui cel mai mult i-a placut la malul marii. Ca si asta vara s-a tavalit pe plajele pustii si a gustat nisipul de la toate pe la care am fost. De data asta a fost mai atent la valurile marii, stand minute bune ascultandu-le zgomotul.

Toscana la mare

3 thoughts on “Cu bebe prin Toscana

  1. tare asta, cu gustatul 🙂 Si chiar ca n Toscana iti vine sa opresti din metru-n metru, ba chiar sa mergi pe jos. Sa pui si Umbria in asteptare, e foarte fain, mai liber si mai ieftin un pic

    • Da, este la stadiul la care tot ce vede si prinde in mana trebuie validat si cu gura 😊. Este si Umbria in vizor pentru o data viitoare.

  2. Pingback: Road trip prin Toscana #1 – O zi in Siena si o surpriza la inserat | De la noi doi

Leave a Reply

