Uncategorized

Calendarul de Advent, il cunoasteti?

Noi nu eram familiari cu calendarul de Advent pana acum un an-doi cand l-am descoperit pe cateva bloguri pe care surfam din cand in cand. Si cum de anul trecut am intrat si noi in clubul parintilor, unul dintre subiectele de discutie in pauzele de la serviciu sunt copiii. Asa am aflat ca acest calendar Advent este foarte la moda in casele francezilor. Pana acum nu am bagat de seama, insa anul asta mi-am dat seama ca nu putine sunt magazinele care il propun. Ce este asadar calendarul de Advent? Este un calendar scurt, compus din doar 24 de zile. Dupa unii data de inceput este a patra duminica dinainte de Craciun, dupa altii prima data este 1 decembrie. Oricare ar fi data, scopul este acelasi: enumerarea zilelor ramase pana la Craciun. La baza, calendarul are o semnificatie religioasa. Advent in limba latina inseamna ,,venire”, fiind legat de venirea lui Iisus pe lume si de Craciun. In secolul XIX, parintii au inceput sa marcheze cu creta liniute si in fiecare zi stergeau impreuna cu copiii cate una. Duminicile erau marcate cu creta colorata. In felul acesta copiii aveau notiunea timpului ramas pana cand Mos Craciun le va cobori cadourile pe horn. Intre timp, lucrurile au evoluat sub forma unui calendar cu 24 de sertare sau casute in care parintii ascundeau dulciuri (ciocolata cel mai des) pentru cei mici, facandu-i astfel mai rabdatori pana in dimineata Craciunului. In ziua de astazi, paleta calendarelor este diversificata, fiind disponibile sub forma de casa, tren, sosete insirate una dupa alta, etc, cu sau fara diferite mesaje scrise pentru copii, in care parintii pot ascunde diferite dulciuri sau jucarii.

Ne-am pretat la ideea de a intra astfel in spiritul Craciunului incercandu-l si noi anul asta. Nu am vrut sa cumparam unul ci mai degraba ne-am propus sa-l creem noi, primul din sirul multora daca se dovedeste a fi adoptat de bebe. Anul acesta este prea mic ca sa inteleaga, mizam mai mult pe efectul surpriza cand va deschide in fiecare zi cate o cutie. Pentru a gasi inspiratia ne-am plimbat mult pe Pinterest, care debordeaza de altfel de idei homemade si diy-uri. Dupa ce ne-am hotarat ce si cum il vrem, am adunat materialele si ieri dupa amiaza cand toti dormeau, m-am pus pe treaba. Asadar, am taiat cu vreo saptamana inainte 24 de pet-uri de 1L, cam de la jumatate, si le-am lasat sa se usuce pe balcon. Am mai avut nevoie de hartie de impachetat cadouri, niste sfoara, un tub de lipici, un foarfec si 24 de etichete pentru a marca cele 24 de zile. Cele 24 de pet-uri le-am umplut cu diferite lucruri, de exemplu jucarii, un balon, o pereche de sosete, bonuri inscriptionate cu diferite mesaje. Dupa ce pet-ul si-a gasit oaspetele, l-am acoperit cu hartie cadou, un tur de sfoara, o eticheta numerotata si hop prima surpriza.

Etichetele si bonurile le-am creat in Power Point, le-am imprimat pe hartie A4 si apoi le-am decupat. Cand am terminat cele 24 de surprize le-am pus in ordine in valiza care de obicei gazduieste jucariile de plus, pe care am asezat-o apoi langa patul lui bebe. Pentru a defini mai bine atmosfera, am adaugat o girlanda luminoasa, doua conuri de brad si un cerb pe post de paznic. Incepand cu 1 decembrie si pana pe 24, in fiecare dimineata vom descoperi ce se ascunde in spatele fiecarei etichete.

 

Ne-am amuzat teribil la crearea acestui calendar, ne ramane acum sa vedem figura celui mic la deschiderea celor 24 de surprize.

2 thoughts on “Calendarul de Advent, il cunoasteti?

  1. Ce interesant! E prima data cand aud de un astfel de calendar de Avent. Eu stiam de coroana cu cele 4 lumanari doar. Foarte creativ! Peste cativa ani o sa-l realizati impreuna 😉

    • De coroana nu stiam nici atat 🙂 insa omul cat traieste invata.
      Da, mai tarziu il vom pregati impreuna, acum a inteles doar ca se gaseste ceva ascuns inauntru 🙂

Leave a Reply

