Hai-Hui

Road trip prin Toscana #2 – Volterra, in orasul vampirilor

Daca vrei sa vezi altceva decat Toscana traditionala pe care o cautam cu totii, atunci poti sa te abati pentru un popas in Volterra. Initial, am pus-o in rezerva cand am planuit road-tripul nostru in Toscana. S-a nimerit pana la urma sa-i facem o vizita intr-o zi innorata presarata cu cativa stropi de ploaie. Volterra este cocotata pe un deal argilos si este inconjurata de vreo 7km de ziduri medievale datand din secolele XII-XIII. Pentru a accede in buricul targului trebuie sfidate cele aproximativ 100 de scari pana la prima straduta ce duce in oras. Odata ce ai pasit insa inauntru, ai impresia ca te regasesti in epoca medievala si nu-ti poti decat imagina forfota orasului din acele vremuri, cum misunau oamenii pe stradutele inguste sau pe sub trecerile arcuite in care trebuiau sa se aplece pentru a le putea traversa.

Poarta medievala la intrarea in Volterra

Nu este un oras foarte prizat de turisti sau poate vremea de care am avut noi parte nu a fost prea ademenitoare. Am putut astfel sa ne plimbam linistiti pe stradutele strajuite de peretii inalti ai cladirilor, insotiti de zgomotul aripilor porumbeilor ce se isi tot schimbau locul de pe un acoperis pe altul. Pe una dintre aceste stradute inguste am dat si peste intrarea la teatrul orasului, teatru ”decorat” in jur de cateva rufe atarnate pe sarme. O imagine tipica din orasele italiene. La fel cum acoperisurile caselor sunt inca presarate cu multe antene de televiziune.

Am ajuns din intamplare in centrul orasului, adica in Piata Priori unde se gaseste palatul cu acelasi nume ce gazduieste primaria. Piata era destul de linistita, ca tot orasul de altfel, insa poate si din cauza ca aici poti da peste Volturi, familia de vampiri din saga Twilight a Stephaniei Meyer. Mai in gluma mai in serios, o parte din fanii acestei povesti vampiroase vin special aici pentru a parcurge traseul din film. O alta imagine tipica din Volterra sunt si figurinele sau obiectele albe pe care le-am intalnit in multe vitrine ale mesterilor locali. Sunt confectionate din alabastru, un fel de ghips cu aspect de marmura, ce se gaseste din abundenta in zona.

Palatul Priori

Piata Priori

Pasaj spre Piata Priori

La sfarsitul itinerariului medieval, o sageata ne indica spre stanga panorama cu ”teatro romano”. Dupa cativa metri am descoperit de pe zidurile orasului, situl arheologic al unui amfiteatru ce dateaza de pe vremea romanilor, dovada ca la acea vreme Volterra era considerat un oras important. Ceea ce ne-a surpris mai mult a fost mesajul contemporan scris din bucati de alabastru in mijlocul teatrului. Pentru vremurile astea tulburi pe care le traim, restiamo umani este mai mult decat graitor! I-am explicat lui bebe ce se vede de pe ziduri, insa el, ca de obicei, era interesat sa le cerceteze gaurele si sa analizeze fiecare pietricica zidita.

Amfitreatru roman

La iesirea pe poarta principala a orasului vechi, pe partea dreapta ne-am oprit intr-un parc pentru copii pentru ca am vazut ca leaganele erau adaptate varstei bebelui nostru, iar el le adora. Atat de incantat era, ca nu ne lasa inima sa-i oprim fericirea din ochi si zambetele ghiduse care n-i le arunca din leagan. Pana la urma ne-a gonit ploaia. Cu toate ca vremea ne-a fost potrivnica, nu ne-a parut deloc rau ca am trecut prin Volterra, ci dimpotriva, s-a dovedit o surpriza placuta de a iesi de pe santierele batute din Toscana.

 P.S. Fotografia de afis a articolului, ce reprezinta un inel de metal pe un camp, este facuta in apropiere de Volterra. Ideea apartine unui artist italian.

6 thoughts on “Road trip prin Toscana #2 – Volterra, in orasul vampirilor

  1. Foarte fain orasul, este si pe lista mea pentru cand voi ajunge sa explorez Toscana pe-ndelete :).
    In primul rand vreau sa vad Volterra pentru ca imi plac oraselele autentice, ceva mai departate de cararile mult prea batute batute si in al doilea rand pentru ca am citit cartile Stephaniei Meyer, am vazut filmele si, in ciuda a ceea ce s-a vehiculat despre ele, chiar mi-au placut foarte tare :p

    • Eu nu am citit cartile, am vazut filmele si mi-au placut. Se gaseste de vanzare o harta speciala Twilight cu itinerariul pe care l-a parcurs Bella in film 😉

      • Ce tare! Am mai citit despre ceva asemanator la Dubrovnik cu Game of Thrones, acolo se pare ca este si un tur ghidat :)). Filmle astea, fac orasele celebre :p

  2. Ce bebelus dragalas aveeeeeeti!!! Sa va traiasca si sa va bucurati de el! :*

    Toscana mi-a ramas la suflet!!! Pur si simplu O ADOR!!!!
    Ati fost fff curajosi sa plecat la drum cu un bebe asa de mic… E destul de obositor! Plus ca daca ai nevoie de vreo apa sau un sandwich pe drumurile toscaniene, mori de dor, ca n-ai sanse sa gasesti vreun magazin deschis (mai ales dumininca), decat in orasele mari.

    Cu toate astea, visez la o vacanta in Toscana alaturi de fete! E o zona superba, pe care merita sa o vezi macar o data-n viata!!! 😉

    • Multumim Alina, toti bebelusii sunt dragalasi!
      Noi l-am invatat din primele luni cu deplasari lungi, iar acum nu avem probleme. Speram sa continue asa :). Ritmul nostru s-a mai calmat si ne adaptam dupa al lui, iar in Toscana ne-am simtit bine toti trei.
      Ar trebui sa mergi cu fetele, sunt multe locuri frumoase de vazut pentru copiii.

Leave a Reply

